Blok 2 -egne reflektioner over flipped undervisning
Blok 2
Egne
refleksioner over Flipped Learning
At Flippe undervisningen kan
være at vende undervisningen på hovedet, samt at flytte elevernes til tider
passive perception uden for den traditionelle undervisning situation, og dermed
skabe plads til produktive processer i undervisningen – på denne måde kan
underviseren og eleverne bruge den fælles tid på de produktive processer i
undervisningen.
Det er en Interessant og helt ny måde at tilrettelægge
undervisning på; hvilket jeg fremadrettet vil prøve at implementere i min
undervisning og altså have med i den didaktiske planlægning. Idéen med at
flippe undervisningen og give eleverne mulighed for at ændre for den
traditionelle forelæsning form til det, at de i stedet ser en video eller lytter
til en podcast eller lignende, vil kunne være med til at skabe en anderledes og
ny form for aktivitet hos eleverne, som kan være med til at skabe en produktiv
proces. Denne måde har jeg ikke tilrettelagt undervisning på tidligere.
Det er her relevant og vigtigt at være opmærksom på, at et
undervisningsoplæg ikke må blive betragtet som et underholdnings indslag, men
som et undervisning indslag - der er mål og indhold i relation til de faglige
mål. Desuden også vigtigt at være opmærksom på, at elevcentering ikke sker
alene ved, at underviseren ligger en video op.
Elevcentrering sker ikke ved at underviseren lægger en video op - hvad skal der så til? Det kunne være dine videre overvejelser skulle gå på dette.
SvarSlet