Blok 2 -egne reflektioner over flipped undervisning





Blok 2

Egne refleksioner over Flipped Learning

At Flippe undervisningen kan være at vende undervisningen på hovedet, samt at flytte elevernes til tider passive perception uden for den traditionelle undervisning situation, og dermed skabe plads til produktive processer i undervisningen – på denne måde kan underviseren og eleverne bruge den fælles tid på de produktive processer i undervisningen.

Det er en Interessant og helt ny måde at tilrettelægge undervisning på; hvilket jeg fremadrettet vil prøve at implementere i min undervisning og altså have med i den didaktiske planlægning. Idéen med at flippe undervisningen og give eleverne mulighed for at ændre for den traditionelle forelæsning form til det, at de i stedet ser en video eller lytter til en podcast eller lignende, vil kunne være med til at skabe en anderledes og ny form for aktivitet hos eleverne, som kan være med til at skabe en produktiv proces. Denne måde har jeg ikke tilrettelagt undervisning på tidligere.

Det er her relevant og vigtigt at være opmærksom på, at et undervisningsoplæg ikke må blive betragtet som et underholdnings indslag, men som et undervisning indslag - der er mål og indhold i relation til de faglige mål. Desuden også vigtigt at være opmærksom på, at elevcentering ikke sker alene ved, at underviseren ligger en video op.


Kommentarer

  1. Elevcentrering sker ikke ved at underviseren lægger en video op - hvad skal der så til? Det kunne være dine videre overvejelser skulle gå på dette.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

NUZO